Systeme.io on monipuolinen markkinointialusta, joka tarjoaa useita tapoja hallita ja automatisoida sähköpostiviestintää. On tärkeää ymmärtää ero sähköpostin, uutiskirjeen ja kampanjan välillä, jotta voit hyödyntää niitä tehokkaasti asiakkaidesi tarpeisiin.


Tässä blogikirjoituksessa käyn läpi näiden käsitteiden erot ja annan käytännön esimerkkejä niiden käytöstä. Newsletter ja Campaign löytyvät Systemen ylävalikosta, mutta Email on aina osana automaatiota.


1. Email (Sähköposti)


Sähköposti on yksittäinen viesti, joka lähetetään osana automaatiota. Sähköpostit voivat olla esimerkiksi tervetuloviestejä uusille tilaajille.


Esimerkkejä:


Tervetuloviesti: Kun uusi henkilö liittyy sähköpostilistallesi, voit lähettää automaattisen tervetuloviestin, jossa esittelet itsesi ja yrityksesi sekä tarjoat arvokasta sisältöä, kuten ilmaisia oppaita tai alennuskoodeja.


Freebien toimittaminen: Kun henkilö on antanut sähköpostiosoitteensa freebieta vastaan, voit lähettää freebien liitetiedostona automatisoidulla sähköpostilla.


Kirjautumisohjeiden toimittaminen: Kun henkilö on ostanut verkkokurssisi, voit toimittaa kirjautumisohjeet kurssille automatisoidulla sähköpostiviestillä.


2. Newsletter (Uutiskirje)


Uutiskirje on säännöllinen viestintämuoto, joka lähetetään sähköpostilistallesi tiettyinä aikoina. Sinä päätät kuinka usein lähetät uutiskirjeitä. Uutiskirjeiden tarkoituksena on pitää yhteyttä tilaajiin ja tarjota heille ajankohtaista tietoa, kuten yrityksesi uutisia, blogikirjoituksia, tarjouksia ja tapahtumailmoituksia. Uutiskirjeen voi lähettää halutessaan vain tietyille kontakteille. Segmentointi tapahtuu tägeillä (tags).


Esimerkki:


Kuukausittainen uutiskirje: Voit lähettää kuukausittain uutiskirjeen, joka sisältää yrityksesi viimeisimmät uutiset, tulevat tapahtumat, uudet blogikirjoitukset ja erikoistarjoukset. Tämä auttaa pitämään tilaajat sitoutuneina ja informoituna.


3. Campaign (Kampanja)


Automatisoitu kampanja koostuu sarjasta sähköposteja, jotka lähetetään ennalta määrätyn aikataulun mukaisesti. Kampanjoiden tavoitteena on yleensä saada tilaajat suorittamaan jokin tietty toiminto, kuten ostamaan tuote tai rekisteröitymään webinaariin.


Esimerkkejä:


Tervetulokampanja: Sähköpostilistalle liittymisen jälkeen lähetettävä automatisoitu kampanja, jossa useamman päivän ajan tutustutat uutta ihmistä sinuun ja yritykseesi. Voit tarjota ilmaisia resursseja ja markkinoida tuotteita ja palveluitasi.


Webinaarikampanja: Järjestät webinaarin ja haluat saada mahdollisimman paljon osallistujia. Voit luoda kampanjan, joka sisältää seuraavat vaiheet:


* Kutsu: lähetä ensimmäinen sähköposti, jossa kutsut tilaajat webinaariin ja kerrot sen aiheesta sekä ajankohdasta.

* Muistutus: lähetä muistutusviesti päivää ennen webinaaria varmistaaksesi, että osallistujat eivät unohda tapahtumaa.

* Jälkiseuranta: webinaarin jälkeen lähetä kiitosviesti osallistujille ja tarjoa heille lisämateriaaleja tai alennuksia seuraavista tapahtumista.


Lanserauskampanja: Olet lanseeraamassa uutta tuotetta. Voit luoda kampanjan, joka sisältää useita sähköposteja, kuten:


* Ennen lanseerausta: ensimmäinen sähköposti, jossa kerrotaan tulevasta lanseerauksesta ja annetaan vinkkejä liittyen tuotteeseen.

* Lanseerauspäivänä: sähköposti, jossa julkistetaan tuotteen lanseeraus ja tarjotaan erikoisalennus ensimmäisille ostajille.

* Lanseerauspäivän jälkeen: muutaman päivän kuluttua lähetettävä sähköposti, jossa muistutetaan erikoistarjouksen päättymisestä ja vakuutellaan tuotteen ostamisen tueksi.


Yhteenveto


Ymmärtämällä sähköpostien, uutiskirjeiden ja kampanjoiden erot ja käyttötarkoitukset Systeme.io:ssa, voit parantaa viestintästrategiaasi ja sitouttaa paremmin asiakkaasi. Hyödynnä sähköposteja yksittäisiin viesteihin ja automaatioihin, uutiskirjeitä säännölliseen yhteydenpitoon ja kampanjoita strategisiin markkinointitavoitteisiin. Näin voit luoda tehokkaan ja monipuolisen sähköpostimarkkinointistrategian, joka tukee yrityksesi kasvua ja asiakassuhteiden kehittämistä.


Jos haluat lisätietoa tai tarvitse apua Systeme.io:n käytössä, älä epäröi ottaa yhteyttä!


Ota seurantaan Instagram-tilini @digiolo_